Capitala marilor clanuri interlope

autor: FrontPress 30.04.2009

Suprematia Bucurestiului este disputata de trei grupari: Gemenii, Duduienii si Pietroi. Marile clanuri ale Capitalei si-au castigat teritoriile prin lupte sangeroase cu rivalii. Dupa preluarea controlului, si-au impus gruparile si gastile subordonate in cartiere.

Daca in cazul Gemenilor si al Duduienilor, clanurile sunt organizate dupa tipar tiganesc, din familiile capeteniilor la care au aderat si neamurile acestora, clanul Pietroi este structurat din mai multe filiere, conduse la varf de o singura persoana: Vasile Fierbantu, zis Sile Pietroi. Gemenii si Duduienii sunt in razboi de mai multi ani, rivalitatea pornind de la incalcarea reciproca a teritoriilor controlate.  

Clanul Gemenilor: furturi auto si talharii

Gemenii s-au lansat in forta, cu actiuni violente, care “te impun pe piata”. Cazul Portbagajul – cand o persoana a fost sechestrata si torturata intr-o vila de langa Ploiesti – este actiunea emblematica a clanului care are ca teritoriu zona Chitila- Damaroaia.

Gemenii au mai fost in atentia opiniei publice cand casele lor au fost ciuruite cu Kalasnikovul de un comando de cetateni moldoveni. Atacatorii fusesera inselati de Gemeni dupa niscaiva “afaceri”, iar razbunarea s-a facut cu munitie de razboi.

Nu au existat victime, doar imobilele tiganilor interlopi au fost avariate. Acest lucru arata ca atacul a fost, de fapt, o avertizare. Cert este ca dupa focurile de arma, lucrurile s-au linistit.

Acum, Gemenii nu mai au decat un singur “varf” – Sandu Geamanu. Unul dintre frati este urmarit prin Interpol, iar celalalt este la inchisoare.

Clanul Duduienilor: droguri si prostitutie

Duduienii – clanul rival Gemenilor – are ca zona de influenta Pantelimonul. S-au axat pe prostitutie si vanzare de droguri – ceea ce i-a trecut in categoria filierelor periculoase aflate in atentia celor de la Crima Organizata. Asa “a cazut” si unul din liderii gruparii, arestat pentru trafic cu stupefiante.

Duduienii s-au axat in afaceri – printre altele – pe o activitate riscanta: au fost primii raketi autohtoni. Cu o “flota” de BMW-uri, oamenii din clanul Duduianu atacau din mers camioanele incarcate cu marfa, in zona Åžindrilita-Afumati. Duduienii s-au remarcat in lumea interlopa tot prin violenta – atacuri cu sabii, topoare si pistoale.

Clanul Pietroi: sechestrari si violenta

Gruparea lui Vasile Fierbantu, zis Sile Pietroi, este una nou- aparuta si s-a remarcat – conform tiparului – prin actiuni deosebit de violente. Lipsirea de libertate, santajul si bataile sunt “afacerile” preferate de clanul Pietroi. Gruparea domina zona Glina – Catelu si a intrat, mai nou, si pe teritoriul Duduienilor. Intrarea s-a facut fara incidente, semn ca gruparile care mai actioneaza in Pantelimon ori au fost supuse lui Pietroi, ori au preferat parteneriatul cu clanul nou-aparut.

Sportivii si Luptatorii

In sectorul 6 si in sectorul 4 al Bucurestiului dominau doua grupari fara o ierarhie clara, formate din filiere care au aderat, in timp, la “nucleu”. Gruparea fratilor Preda a fost implicata in scandalul de la Plaza Romania – eveniment lasat cu destituiri in Politia Capitalei.

Este cunoscut faptul ca grupul fratilor Preda nu era unul de tip tiganesc si nici nu avea rromi  [Nota FrontPress: tigani] in componenta. Adrian si Eugen Preda sunt sportivi de performanta, la fel ca si oamenii lor – boxeri si luptatori. Pana la scandalul din mall, banda lui Preda era in razboi cu un alt clan pentru teritoriu. Impunerea de taxe de protectie este afacerea preferata a gruparii Preda.

In sectorul patru lucra clanul Sportivilor – 44 de persoane care formau o “brigada” care actiona – potrivit procurorilor care au lucrat la dezmembrarea acesteia – “in scopul comiterii de infractiuni grave specifice criminalitatii organizate: santaje, taxe de protectie, tentative de omor, talharii, vatamari corporale “la comanda”, recuperarea de datorii reale sau pretinse, ultraj contra bunelor moravuri si tulburarea linistii publice, violare de domiciliu”. Nucleul “Sportivilor” era un grup din galeria echipei Steaua Bucuresti, la care au aderat gasti de cartier compuse din fosti boxeri, luptatori sau rugbisti.

Dialecte chinezesti, coduri interlope

Dezmembrarea unui clan presupune o munca operativa care se poate intinde si pe mai multe luni. O investigatie pe un clan presupune mai multe etape, care pot fi blocate atat de interlopi, cat si de actuala legislatie.

In ultima perioada mafiotii au gasit procedee prin care pot scapa de filaje si pot iesi de sub ascultarea telefonica. Un procedeu este acela ca liderii care planuiesc o lovitura sa se intalneasca singuri in camp.

Asa nu se foloseste telefonul, iar filajul cade fiindca este expus. Interlopii pot folosi acum telefoanele in siguranta. Ei au angajati chinezi care folosesc un dialect pentru care politia nu are traducator. Mesajele sunt astfel comunicate de la chinez la chinez, fara ca autoritatile sa priceapa ceva. Discutiile in tiganeste interceptate sunt traduse, si ele, cu greu. Legislatia este folosita de interlopi.

Liderii sunt adevarati avocati si cunosc articolele penale pe de rost. Cand sunt capturati, interlopii se prevaleaza de dreptul de a nu declara nimic, iar politistii nu pot face nimic. In ultimii ani au fost dezmembrate cateva sute de grupuri infractionale ocazionale (GIO). Numai ca, din 2.151 de membri de clanuri capturati, doar 710 au fost arestati preventiv. Iar dintre acestia, dupa cele 29 de zile de arest prevendtiv, 90 la suta au fost pusi in libertate.

Gruparile tiganesti se intaresc

Razboaiele dintre clanurile tiganesti de la marginea Capitalei sunt stinse doar prin interventia in forta a jandarmilor. Din gruparile tiganesti care perie Bucurestiul sunt monitorizate trei mari “familii”: Sadovenii, Caranii si Gruia.

Gruparea Sadovenilor a fost vizata de una dintre cele mai mari operatiuni politienesti din Romania, operatiunea Luna. Vestiti prin faptul ca domneau peste Pipera – Tunari si soseaua de centura (cu exceptia cartierului unde locuiau fratii Becali, fiindca machedonii le-au opus constant rezistenta), oamenii din clanul Sadoveanu se ocupau, in principal, cu proxenetismul. Toate prostituatele insirate pe soseaua de centura erau “proprietatea” Sadovenilor.

Gruparea Caranilor – condusa de “Mitu al lui Caran”. Este o grupare tiganeasca axata pe traficul cu droguri, cu zona de operare in sectorul 3 al Capitalei. Au aparut de cateva ori in reglari de conturi armate si au fost inregistrati ca fiind o grupare de spoitori si argintari violenti. Caranii s-au desprins din gruparea Duduienilor si si-au largit zona de actiune.

Au “semnat” nenumarate actiuni interlope: atacul armat din Ferentari, din vara anului 2006, sechestrarea si jefuirea unor sportivi in localitatea Buftea, asaltul dat la locuinta unui om de afaceri din Cernica, incercarea de inselare a antrenorului de fotbal Anghel Iordanescu si zeci de spargeri de locuinte si depozite.

Gruparea Gruia este nou- intrata pe harta interlopa a Capitalei. Este formata din tiganii care au palatele de la iesirea din Bucuresti inspre Giurgiu. Gruparea este compusa dintre neamuri diferite – spoitori, ursari si de matase – unele dintre cele mai agresive din etnie. Despre cei din grupare s-a auzit ca sunt folositi pentru “executii” si recuperari. In urma cu un an, un arab a apelat la clanul Gruia pentru a-l executa pe un lider interlop. Fiindca liderul era “bazat”, oamenii lui Gruia au intors armele. Sursa: Razvan POPA, Iulius CEZAR – Adevarul

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

« | Home | »

11 comentarii pentru “Capitala marilor clanuri interlope”

radu a scris:

Ati uitat sa mentionati cel mai puternic clan mafiot din Bucuresti – Politia!

VA:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
comentariu publicat in 30.04.2009 la 12:35
andrei a scris:

Pai cu ajutorul caror persoane functioneaza aceste clanuri? Cu ajutorul Politiei Romane!

VA:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
comentariu publicat in 26.08.2009 la 1:04
nony a scris:

nony e seful mafiei a sparto pe masa cu bataia….

VA:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
comentariu publicat in 20.07.2010 la 2:15
io a scris:

Vorba lu”cocosila din morometii vedeti ca sunteti prosti ma cel mai mare clan al romaniei este format din guvern indiferent de numele lui suntem o tara de mafioti ce mai …….

VA:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
comentariu publicat in 11.08.2010 la 2:49
Eu a scris:

Nu stiu de ce toti sunteti asa de impotriva acestor clanuri. Adica da,aveti si voi dreptate…fura,violeaza,transporta droguri,obliga fete sa se prostitueze etc. Dar pana la urma,sunt oameni si ei . Si ganditi-va ca la mai mult POATE nu`i duce mintea;) E o mare greseala ceea ce fac ei,sunt sincera…doar ca putem spune,ca sa citez ” toti suntem egali in drepturi” .
Chiar daca e tigan,romana,englez,chinez turc…
Da,recunosc,sunt tiganca si am prieteni foarte buni care apartin unei grupari de mai sus. Acum,sariti-mi in cap !

VA:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
comentariu publicat in 24.06.2011 la 5:15
andrei a scris:

De ce is eu egal cu unul ce omoara si fura?

PS. Ca sa-ti sar in cap, eu zic ca natia ta e doar o tumoare care trebuie extirpata. Nu faceti nimic bun pe acest pamant.

VA:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
comentariu publicat in 24.06.2011 la 7:41
andrei a scris:

nu is andrei de mai sus…

VA:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
comentariu publicat in 24.06.2011 la 7:42
Eu a scris:

Esti egal pentru ca toti pe lumea asta tre sa avem drepturi egale…cel putin asa se zice.
Si daca tu ne consideri asa,afla ca un tigan e de multe ori mai cinstit ca un roman . Asa ca,daca nu cunosti tigani eu zic sa numai vorbesti,ca oricine da cu gura la fel de usor ..
Ne criticati ? si de aia ne doare pe noi. dar gandeste`te ca poate unii,sunt cinstiti,muncesc,copii invata…Ce crezi ca daca unu e asa,toti sunt ? Aiurea,informeaza-te si dupa vorbeste ;) Si iti doresc,sa cunosti un tigan sa vezi cum se poarta…dar un tigan “spalat” cum ziceti voi ;) . ce crezi,ca eu nu merg la liceu ? ca tata nu munceste ? hai sa fim seriosi ;) ca am cunostinte in clanuri dastea e problema mea si chiar nu`mi pasa ce credeti voi desre asta iar copii nascuti in asemenea fam nu au nicio vina ca partintii fac chestii din astea . Hai sa fim seriosi,daca taicatu era un mare interlop si aveai “lumeA” la picioare,nu-ti convenea ? hellau…eu cred k da;) ….dak vrei sa vbim mai multe,calm,omeneste ca nu sunt de mahala poti sa ma contactezi pe id meu de mess…(imi zici si am sa ti-l dau ) dak nu ramai cu parerile si impresiile tale ;)

VA:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
comentariu publicat in 12.07.2011 la 9:21
toni a scris:

vreau id tau sa vb despre mafia tiganeasca sa vad ce sti tu despre iei

VA:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
comentariu publicat in 21.07.2011 la 8:07
Razvan a scris:

AI DREPTATE “EU” si nici eu nu am nimic cu tiganii si cu clanurile chiar unii din ei imi sunt prieteni si .. ma inteleg bine cu ei … si … nu trebe sa va faceti o impresie proasta despre ei ;)

VA:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
comentariu publicat in 30.07.2011 la 3:29
You Must Murder a scris:

Şi eu am nişte prieteni din familia Cold Steel, care mai îmbrăţişează nişte prieteni de-ai voştri.

VA:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
comentariu publicat in 30.07.2011 la 4:03
 

Comentati

  • radu says:

    Ati uitat sa mentionati cel mai puternic clan mafiot din Bucuresti – Politia!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • andrei says:

    Pai cu ajutorul caror persoane functioneaza aceste clanuri? Cu ajutorul Politiei Romane!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • nony says:

    nony e seful mafiei a sparto pe masa cu bataia….

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • io says:

    Vorba lu”cocosila din morometii vedeti ca sunteti prosti ma cel mai mare clan al romaniei este format din guvern indiferent de numele lui suntem o tara de mafioti ce mai …….

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Eu says:

    Nu stiu de ce toti sunteti asa de impotriva acestor clanuri. Adica da,aveti si voi dreptate…fura,violeaza,transporta droguri,obliga fete sa se prostitueze etc. Dar pana la urma,sunt oameni si ei . Si ganditi-va ca la mai mult POATE nu`i duce mintea;) E o mare greseala ceea ce fac ei,sunt sincera…doar ca putem spune,ca sa citez ” toti suntem egali in drepturi” .
    Chiar daca e tigan,romana,englez,chinez turc…
    Da,recunosc,sunt tiganca si am prieteni foarte buni care apartin unei grupari de mai sus. Acum,sariti-mi in cap !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • andrei says:

    De ce is eu egal cu unul ce omoara si fura?

    PS. Ca sa-ti sar in cap, eu zic ca natia ta e doar o tumoare care trebuie extirpata. Nu faceti nimic bun pe acest pamant.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • andrei says:

    nu is andrei de mai sus…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Eu says:

    Esti egal pentru ca toti pe lumea asta tre sa avem drepturi egale…cel putin asa se zice.
    Si daca tu ne consideri asa,afla ca un tigan e de multe ori mai cinstit ca un roman . Asa ca,daca nu cunosti tigani eu zic sa numai vorbesti,ca oricine da cu gura la fel de usor ..
    Ne criticati ? si de aia ne doare pe noi. dar gandeste`te ca poate unii,sunt cinstiti,muncesc,copii invata…Ce crezi ca daca unu e asa,toti sunt ? Aiurea,informeaza-te si dupa vorbeste ;) Si iti doresc,sa cunosti un tigan sa vezi cum se poarta…dar un tigan “spalat” cum ziceti voi ;) . ce crezi,ca eu nu merg la liceu ? ca tata nu munceste ? hai sa fim seriosi ;) ca am cunostinte in clanuri dastea e problema mea si chiar nu`mi pasa ce credeti voi desre asta iar copii nascuti in asemenea fam nu au nicio vina ca partintii fac chestii din astea . Hai sa fim seriosi,daca taicatu era un mare interlop si aveai “lumeA” la picioare,nu-ti convenea ? hellau…eu cred k da;) ….dak vrei sa vbim mai multe,calm,omeneste ca nu sunt de mahala poti sa ma contactezi pe id meu de mess…(imi zici si am sa ti-l dau ) dak nu ramai cu parerile si impresiile tale ;)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • toni says:

    vreau id tau sa vb despre mafia tiganeasca sa vad ce sti tu despre iei

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Razvan says:

    AI DREPTATE “EU” si nici eu nu am nimic cu tiganii si cu clanurile chiar unii din ei imi sunt prieteni si .. ma inteleg bine cu ei … si … nu trebe sa va faceti o impresie proasta despre ei ;)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • You Must Murder says:

    Şi eu am nişte prieteni din familia Cold Steel, care mai îmbrăţişează nişte prieteni de-ai voştri.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • • Powered by WordPressiNews Theme by iThemes.