Iodul este un mineral de urme care se gaseste in general in fructele de mare. Este un micronutrient esential, ceea ce inseamna ca corpul tau are nevoie de el pentru a functiona corect. De la sine, iodul este o piatra intunecata, stralucitoare sau un colorant violet. Cu toate acestea, se gaseste in general in urme invizibile in apa si sol sau ca parte a altor compusi din alimente. Interesant este faptul ca glanda tiroida are nevoie de ea pentru a produce hormoni tiroidieni, care au multe responsabilitati importante in corpul dumneavoastra.

  Aportul zilnic recomandat de iod este de 150 mcg pe zi pentru majoritatea adultilor. Pentru femeile gravide sau care alapteaza, cerintele sunt mai mari.
De fapt, o treime din populatie este expusa riscului de deficienta, in special cei care traiesc in zone care au doar o cantitate mica de iod in sol, inclusiv tarile europene.
Deficitul de iod poate duce la umflarea glandei tiroide, cunoscuta sub numele de gusa, si la hipotiroidism, care poate provoca oboseala, slabiciune musculara si crestere in greutate.

In continuare sunt prezentate 5 alimente bogate in iod:

1. Alge marine

Algele marine sunt pline de iod natural si contin aproximativ 232 micrograme (mcg)/portie. Aceasta este mai mult decat aportul zilnic recomandat (CDI) de 150 mcg pentru barbati si femele care nu sunt insarcinate. Continutul ridicat de iod din alge marine se datoreaza capacitatii sale de a absorbi iod concentrat din ocean.

2. Produsele lactate
Produsele lactate sunt, de asemenea, o sursa buna de iod. De exemplu, o cana de lapte de vaca fara grasime contine in medie 85 mcg, care reprezinta mai mult de jumatate din CDI.

In ciuda acestui fapt, un rezumat dintr-un studiu afirma ca concentratia efectiva de iod in produsele lactate variaza foarte mult. Factorii care influenteaza concentratia totala includ randamentul laptelui, sezonul si daca fermierul se angajeaza in scufundarea tetinei cu dezinfectanti care contin iod. Aceasta inseamna ca laptele are o cantitate variabila de iod.

3. Oua
Ouale – in special galbenusurile – sunt o sursa buna de iod. De obicei, un ou mare contine 26 mcg de iod.

4. Sarea iodata
In prezent, atat sarea iodata, cat si cea neiodata sunt vandute in Statele Unite.

Adaugarea de iod in sarea de masa a inceput in SUA la inceputul anilor 1920 pentru a ajuta la scaderea aparitiei buzelor sau a umflarii glandei tiroide.

Exista aproximativ 71 mcg de iod in 1/4 lingurita de sare iodata, ceea ce reprezinta 47% din aportul zilnic recomandat. Cu toate acestea, sarea contine si sodiu.

5. Ton
Tonul este, de asemenea, un aliment cu continut scazut de calorii, bogat in proteine, bogat in iod. In plus, este o sursa buna de potasiu, fier si vitamine B.

Tonul este, de asemenea, o sursa buna de acizi grasi omega-3 , care va pot reduce riscul de boli de inima.

Pestii cu continut ridicat de grasimi ofera cantitati mai mici de iod. Deoarece tonul este un peste mai gras, cantitatea de iod gasita in ton este mai mica decat soiurile de peste mai slabe, cum ar fi codul.