Cele mai bune exercitii pentru coloana vertebrala!

Categories UncategorizedPosted on

Daca durerile de spate nu iti dau pace, ar fi indicat sa faci cateva exercitii. Noi iti spunem care sunt cele mai bune exercitii pentru coloana vertebrala!

Exercitiu cu mingea de fitness

Stai cu sezutul pe mingea de fitness, cu pieptul inainte si cu umerii relaxati. In fiecare mana vei avea gantere nu foarte grele (incepi cu 0.5 kg si avansezi treptat pana la 2 kg in fiecare mana). Vei ridica mainile, pe rand, tinand umerii relaxati si omoplatii in spate. Repeta exercitiul de 10 ori pentru fiecare mana.

Exercitiu cu mingea de gimanstica

Stai in picioarele, cu picioarele departate la circa 50 de centimetri. Mingea se tine intre palme, cu mainile in fata corpului, dar nu ridicate. Din aceasta pozitie va trebui sa flexezi genunchii, sa duci posteriorul in spate (ca si cum te-ai aseza pe un scaun) si sa cobori cu trunchiul pana cand mingea atinge solul. Spatele trebuie sa fie drept in timpul exercitiului, iar privirea in fata. Repeta exercitiul de 10 ori. Acest exercitiul te ajuta sa iti intaresti musculatura spatelui.

Rasuciri de coloana

Acest exercitiu este imprumutat din practicile yoga. Din pozitia lotus (stai in sezut, turceste) te vei rasuci inspre stanga cat de mult posibil. Mentine aceasta pozitie timp de cateva secunde, cu spatele drept. Revin-o la pozitia initiala, apoi rasuceste-te spre dreapta. Repeta aceste rasuciri de cateva ori pe zi.

Exercitiu pentru intinderea spatelui

Stai pe spate, pe o saltea, cu genunchii ridicat si cu palmele la baza capului (ca si cand ai vrea sa faci abdomene). Din aceasta pozitie, fara sa ridici umerii si abdomenul de pe saltea, coboara coatele catre saltea, pana simti o intindere la nivelul axilei. Mentine pozitia timp de cateva secunde, apoi revin-o la pozitia initiala, relaxand mainile.

Scandura

Va trebui sa te asezi ca pentru flotari, sprijinindu-te in degetele de la picioare si pe antebrate. Apropie palmele pana cand acestea formeaza un triunghi cu coatele. Incordeaza abdomenul si pune barbia in piept. Mentine pozitia timp de 10-15 secunde, apoi relaxeaza-te. Repeta exercitiul de 5 ori.