A incepe sa faci miscare pare uneori o provocare, mai ales daca suntem oameni sedentari care nu am avut niciodata acest obicei sau daca l-am lasat deoparte de mult.

Vestea buna este ca putem gasi o modalitate de a face acest prim pas urmand cateva sfaturi:

Nu ai suficient timp este de obicei principala scuza pentru a nu face miscare. Deci cel mai important factor de motivare este sa pastrezi rutina cat mai simpla si convenabila. Daca nu ai o perioada lunga de timp disponibil in timpul zilei, intrerupe rutinele de exercitii. Tot ce ai nevoie este de minimum 20-30 de minute pe zi de activitate moderata pana la viguroasa pentru a indeplini cerintele minime de activitate fizica impuse de Asociatia Americana a Inimii (AHA). Pentru antrenament de forta, nu trebuie sa mergi la sala. Cateva greutati si 20 de minute de exercitii fizice acasa de trei ori pe saptamana te pot ajuta sa va mentii oasele si muschii sanatoase.

Motivatia este o forta care ne va ajuta sa incepem si sa continuam drumul, asa ca poate fi bine sa ne intrebam pentru ce vrem sa facem miscare: sa fim mai sanatosi, sa slabim, sa ne relaxam de stresul cotidian, sa fim in forma pentru cariera etc. Odata ce stim clar pentru ce, ne putem gandi cum?

Cum vom face miscare? O sa exersam acasa sau o sa investim intr-o sala de sport sau un antrenor personal. Ultimele doua idei sunt mai bune pentru ca iti folosesti banii si nu vrei sa-i arunci. O alta optiune este sa practici un sport care iti place, cum ar fi inotul, ciclismul sau voleiul.

Cautati videoclipuri cu exercitii si oameni care practica fitness care sa te motiveze cu sfaturile si antrenamentele lor. Putem invata multe lucruri de la profesionisti si le putem aplica rutinelor noastre.

Investeste in haine si incaltaminte speciale pentru exercitii fizice, aceasta este si o modalitate de a te motiva si de a te ajuta sa-ti continui antrenamentele.

Pastreaza un calendar in care sa marchezi zilele in care faci miscare si pe cele in care te odihnesti, asta te va ajuta sa tii evidenta rutinelor tale si in acelasi mod sa marchezi zilele in care ar trebui sa mergi sa te antrenezi.

Creaza o lista de redare cu muzica preferata pentru antrenament. Muzica poate fi un instrument foarte util pentru a ne motiva sa continuam antrenamentele.

Exercitiu in companie. De multe ori actul de a face miscare cu altcineva, cum ar fi un partener sau un prieten, ne ajuta sa mergem inainte si sa ne motivam reciproc sa nu renuntam la exercitii.

Daca nu te simti suficient de motivat pentru a face miscare, atunci gaseste-ti un prieten, un membru al familiei sau un coleg care sa te inspire sa te mobilizezi sau sa mergi la sala. Desigur, partenerul tau de exercitii ar trebui sa fie cineva care face exercitii regulat si este motivat de cele mai multe ori. A avea un prieten sau un coleg care sa inceapa sa alerge, sa mearga sau sa faca alte activitati este aproape intotdeauna o strategie de succes.

Gandeste-te cat de bine te simti si fii pozitiv. Exercitiile fizice ne ajuta sa ne simtim mai bine atat fizic, cat si psihic, asa ca atunci cand eziti sa continuati, aminteste-ti ca exercitiul este o terapie pentru tine, iti dedici timp si te deconectezi de la viata de zi cu zi pentru a te simti mai bine.